Recent Posts

Archives

Topics

Archive for listopad, 2011

Nie ważne czy kierujesz się Sercem, czy Rozumem…

wtorek, 29 listopada, 2011

Serce i Rozum to prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne postaci polskich reklam w ogóle. Przebojem wdarły się do telewizji, a przede wszystkim do Internetu, gdzie pokochały ich setki tysięcy użytkowników. A to wszystko po to by poprawić wizerunek byłego monopolisty telekomunikacyjnego, który nie cieszył się dużą sympatią wśród swoich klientów – Telekomunikacji Polskiej.

Nieco inny viral, czyli jak troll psuje wizerunek Apple

piątek, 25 listopada, 2011

O tym, czy viral stanie się viralem nie decyduje firma, lecz użytkownicy Internetu. Z jednej strony jest to dobra informacja – agencje reklamowe nie muszą się szczególnie napracować, by wirus dotarł do użytkowników. Z drugiej strony internauci podchwytują nie tylko pozytywne dla wizerunku firmy informacje, ale także, a nawet przede wszystkim te, które nie powinny […]

Marketing wirusowy w kampani społecznej PCK

środa, 23 listopada, 2011

Kampanie społeczne uwielbiają marketing wirusowy. Nie trudno odgadnąć, co sprawia, że są one sobie tak bliskie. Jak w większości przypadków chodzi o pieniądze – kampanie społeczne nie mają bogatego budżetu, a taki nie jest szczególnie potrzebny przy stworzeniu virala. Dystrybucja jest w końcu darmowa, a i tematyka – im bardziej kontrowersyjna, tym wirus szybciej dostanie […]

Viral Spoof – co to i jakie niesie ze sobą konsekwencje

czwartek, 17 listopada, 2011

 Viral Spoof to jedna z podstawowych zasad prowadzenia działań w obszarze marketingu wirusowego. Pracownicy agencji reklamowych nie są w stanie przewidzieć w czyje ręce wpadnie ich viral. A skoro tworzenie filmików i ich przeróbka nie są już niczym, co wymagałoby szczególnych umiejętności to można się spodziewać, że wśród setek, tysięcy, a nierzadko milionów widzów znajdzie […]

Wirusowość aplikacji na Facebooku

czwartek, 17 listopada, 2011

Wirusowość Facebooka jest jedną z jego najważniejszych cech, mających niemały wpływ na popularność serwisu. Użytkownicy doceniają fakt, że mogą w prosty sposób podzielić się interesującymi informacjami ze znajomymi. Dla specjalistów jest to natomiast ogromna szansa na rozprzestrzenienie komunikatu reklamowego bez wielkich nakładów pracy. By stworzony wirus wykonał swoje zadanie, należy wzbudzić wśród użytkowników medium chęć […]

Rola Liderów Opinii w marketingu wirusowym

środa, 16 listopada, 2011

Marketing szeptany, jako ogólne pojęcie buzz marketingu mieści w sobie marketing wirusowy. Według tej definicji jest to taki rodzaj marketingu, w którym firmy podejmują szereg działań, mających na celu wywołanie u swoich klientów pozytywnych opini na temat konkretnych produktów, marek lub usług. Natomiast według wąskiej definicji są to takie działania, które mają za cel dotarcie z przekazem […]

Flash mob w reklamie

wtorek, 15 listopada, 2011

Flash Moby, gdyby tak sparafrazować teoretyczną ciocię Wikipedię, to sztucznie wywołane zgromadzenie nieznanych sobie osób, które spotykają się w miejscu publicznym, by przeprowadzić krótkotrwałe wydarzenie. „Błyskawiczny tłum”, bo takim mianem można określić to zjawisko, początkowo miało służyć przyjemności i radości osób biorących w nim udział oraz obserwatorów. Nie taki jednak marketingowiec głupi, co by takiej […]

Jak robić marketing wirusowy?

wtorek, 15 listopada, 2011

Tworzenie reklamy pod postacią wirusa nie należy do najłatwiejszych zadań. Na próbę zostaje wystawiona kreatywność osób pracujących nad projektem, i co ważne ich zdolność do obiektywnego stwierdzenia, czy dany viral jest rzeczywiście dobry, czy jednak przepadnie w niepamięć. Ludzie lubią wiedzieć i ten ich naturalny pęd do bycia najlepiej poinformowanym, wykorzystują specjaliści do spraw marketingu. I choć […]

Marketing wirusowy a portale społecznościowe

czwartek, 10 listopada, 2011

Kampanie marketingu wirusowego rozprzestrzeniają się przede wszystkim za pośrednictwem internetu i w jego obrębie głównie są realizowane. Bardzo popularne jest wykorzystywanie do tego portali społecznościowych, gdzie w ten sposób mamy dostęp, w jednym miejscu, do ogromnej liczby użytkowników, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. Ogólnie rzecz biorąc, to właśnie social media są miejscem, […]

Marketing wirusowy – czym właściwie jest?

czwartek, 10 listopada, 2011

Współczesna reklama dosłownie zaskakuje nas na każdym kroku, a marketingowcy prześcigają się w coraz to bardziej kreatywnych pomysłach, gdzie by tu ją jeszcze”wcisnąć”. Wkroczyła już chyba we wszystkie dziedziny naszego życia – opanowała wszelkie media – telewizję, radio, internet – przestrzeń życia publicznego (chociażby przestrzeń miejską), jak i prywatnego (reklamy na poczcie elektronicznej czy ulotki […]