Recent Posts

Archives

Topics

Wirusowość aplikacji na Facebooku

Wirusowość Facebooka jest jedną z jego najważniejszych cech, mających niemały wpływ na popularność serwisu. Użytkownicy doceniają fakt, że mogą w prosty sposób podzielić się interesującymi informacjami ze znajomymi. Dla specjalistów jest to natomiast ogromna szansa na rozprzestrzenienie komunikatu reklamowego bez wielkich nakładów pracy.

By stworzony wirus wykonał swoje zadanie, należy wzbudzić wśród użytkowników medium chęć podzielenia się materiałem ze znajomymi. Nie jest to jednak proste zadanie, choć wiele agencji radzi sobie z nim całkiem nieźle.

Przykładów dobrych aplikacji nie brakuje. Jedną z nich jest „Zapal Świeczkę”, która jest dostępna na fanpage’u o tej samej nazwie. Za jej pomocą użytkownicy mogą zapalić wirtualnego znicza bliskim zmarłym, a także znanym osobom, które miały duży wpływ na rozwój kultury i sztuki. Użytkownik może wybrać lampkę, która najbardziej mu się podoba i po prostu w nią kliknąć. Informacja o tym, pojawi się na jego profilu, tak by inni znajomi również mogli dołączyć do akcji. W ten sposób profil, który został utworzony z myślą o lokalnym Zakładzie Pogrzebowym „Styks Wrocław”,  zyskał blisko 20.000 fanów, którzy chętnie powracają do aplikacji. Jeżeli do tego dodamy ciągły ruch na stronie, wychodzi nam całkiem niezły wynik, prawda? I choć aplikacja jest prosta to jednak doskonale spełnia swoje zadanie.

O bardziej skomplikowaną wersję postarali się marketingowcy zajmujący się fanpagem „Kit Kat Polska”. Użytkownik gra w „Skocz na przerwę”, bo tak się nazywa omawiana aplikacja. Co pewien czas gra zostaje przerwana komunikatem „Przerwa trwa, odsapnij chwilę…”, który podobnie jak layout nawiązuje do hasła reklamowego produktu. I w tym przypadku fani chętnie wracają do aplikacji, co jest dowodem na to, że wirusowość jak najbardziej działa.

A jakie konkretne cechy powinny mieć tworzone aplikacje? Po pierwsze wspomniana już w artykule prostota – zarówno sama aplikacja, jak i jej regulamin powinny być przejrzyste i zrozumiałe. Dzielenie się ze znajomymi informacjami o danej aplikacji również powinno być ułatwione – tylko wtedy wirusowość będzie miała rzeczywiste miejsce. Warto, by użytkownik widział korzyść ze skorzystania z aplikacji – nie tylko w sprzedaży bezpośredniej język korzyści ma znaczenie. Powinna ona umożliwić i zachęcić użytkowników do powrotu, a także publikowania własnych treści. Wiele zależy także od pojawiających się na tablicy komunikatów – powinny być ciekawe i angażujące. No i nie można zapomnieć o umieszczeniu informacji na temat marki. W końcu fanpage został założonych w celach reklamowych i sprzedażowych. Wszystko musi zostać idealnie wyważone, tak by komunikaty promujące nie były zbyt uciążliwe. Jeżeli przy tworzeniu fanpage’a zostaną zastosowane powyższe rady, a następnie zamknięte w innowacyjnym pomyśle, aplikacja na pewno okaże się strzałem w dziesiątkę.

Leave a Reply